Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr1 im. Mikołaja Kopernika w Mińsku Mazowieckim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://sp1kopernik.samorzad.pl
Data publikacji strony internetowej: 2003-08-25.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-24.

Status pod względem zgodności

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklarację sporządzono dnia: 2021-09-29.
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 2021-09-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Tomasz Ciechański, ciechanski_tomasz@sp1kopernik.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 25 758 2122. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dostępność budynków szkoły:
•    Wejścia zapewniają swobodny dostęp do budynku, posiadają podjazd, są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami
•    Korytarze są szerokie dostosowane do wózków inwalidzkich, ale mają niepoprawny wzór posadzki
•    Schody są szerokie, ale nie posiadają podnośników schodowych, schodołazów, platform schodowych, itp
•    W budynku jest winda
•    W budynku nie ma pętli indukcyjnej
•    Szkoła nie posiada informacji o rozkładzie pomieszczeń dostępnych wizualnie, głosowo lub dotykowo
•    Szkoła posiada parking z kostki brukowej bez wyznaczonego miejsca postoju dla osób niepełnosprawnych
•    Na teren szkoły można wejść z psem asystującym
•    Szkoła nie posiada tłumacza języka migowego
Rejestr zmian

 wzór wniosku o zapewnienie dostępności.pdf

Opublikowane przez: Administrator PBIP | Autor: BPolkowska | Data wprowadzenia: 2021-10-20 20:30:59 | Data modyfikacji: 2021-10-20 20:58:42.
Data wprowadzenia: 2021-10-20 20:30:59
Data modyfikacji: 2021-10-20 20:58:42
Autor: BPolkowska
Opublikowane przez: Administrator PBIP